måndag 15 oktober 2012

Drömfångare/annorlunda fågelmatare

De senaste dagarna har jag snöat in mig på drömfångare, något jag gått och tänkt på länge, och när jag väl fått en färdig och kunde konstatera att de är löjligt enkla att laga, så har nya drömfångare kommit till stup i kvarten.


När jag befann mig i stan i helgen passade jag på att köpa fågelmat, då jag märkt att jag har en massa småfåglar som flyger fram och tillbaka vid verandan. Kom på idén att istället för att bara hänga upp talgbollarna som de är, så kunde jag använda dem som "fjädrar" till en drömfångare (på så sätt kommer ju fjärdrarna flygandes av sig själv till drömfångaren ;)). Jag vet inte hur snyggt det sist och slutligen blev, men bra mycket finurligare än bara en talgboll hängandes i ett band i ett träd, det måste ni väl hålla med om att det var?

En drömfångare jag snabbt rafsade ihop igårkväll. I mitten trädde jag en pärla, sen hängde jag upp den i det ena fönstret.

1 kommentar:

  1. Snyggt! Nu behöver int småfåglarna svälta.

    SvaraRadera