måndag 15 oktober 2012

12.10.2012, fredag

I fredags tog jag äntligen tag i mitt... växtproblem. När jag studerade hade jag två stycken fina gröna växter i min lägenhet, men efter en flytt stod de nere i en källare i närmare ett år tror jag, vilket fick dem att förlora all sin grönska och bara bli lite pinnar som sticker upp ur två krukor. Nu har jag äntligen planterat om dem och lagt dem vid fönstret i stugan, i hopp om att de ska återställa sig. Vi får se hur det går.


Nåt annat som behövde göras var att gräva nya rännor längs med vägen till stugan. Att det regnar nästan varje dag och attt obehöriga använder vägen, gör att den är helt sönderkörd. Jag som ju bara har en cykel slipper knappt fram alls i gyttjan. För att få bort de värsta pölarna stod jag i över en timme i regnet och grävde rännor från vägen ner i dikena. Nu är det mycket bättre! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar